måndag 22 juni 2009

Oj oj..
Dagen började med att packa mitt pick & pack, för att dra till karlstad! blir att bo där ett tag, ensam i lägenheten, så det kan jag lika gärna utnyttja (:
Har med mig Buddah också, pappa kommer bli galen, men va fan, sluta va kinkig.

Sen då.. Jag tog bussen upp till Stockfallet där jag blev hämtad av Malin, vi drog hem till henne & förberedde oss för en lång lång barbacka tur! Det var jätte härligt, red ända in till lorensberg, traska lite i cykelhoppen, galoppera över fälten & på stigarna, klättrade i bergen, en tur på Stockfallet & solen sken & stekte! Hur underbart som helst. Så skönt att rida utan sadel på något sätt, mycket friare & härligare.
Sen råka vi komma in i ett träsk & vi dundrade genom träd & buskar, hoppade över små bäckar & hästarna var inte helt nöjda.
Då helt plötsligt traskar vi ut i ett träsk så hästarna sjunker, jag ser Malin & Moran försvinna ner i marken & jag tvärnita, paniiiiik. Dom dundra upp på banvallen täckta i lera & Malin hoppade av.. Jag vågade inte röra mig! Fyfan.. Så tog jag en väg som jag tyckte såg någorlunda torr ut tillslut & vi klarar oss någorlunda bra tills vi skulle hoppa upp på banvallen, då sjönk Dowans bakben! Hjäääälp, hon fick panik, jag fick panik & Malin gorma åt höger o vänster! Hahahaaa..
Så tillslut slängde jag mig av på något sätt o for ner i stenränningen & Dowan kravlade sig upp på banvallen. Puuuuh. Jisses va skakis i bena jag var & kände knappt min onda fot som jag klämde eller något.. Allexandra var nämligen barfota. HAHA.

Hästarna klarade sig helskinnade & vi med, hästarna var ovanligt lugna & normala efter händelsen. Så vi skrittade iväg hemmåt & tog en sista galopp över fälten. Fyra timmar tog turen & jag har skavsår i arslet plus att mina byxor sprack.
Underbar tur annars, det gör vi om! (:

För övrigt vet jag inte riktigt vart någon står längre. Jag har en vän, en enda vän som jag litar på till hundra procent. Hon är alltid ärlig. Hon berättar allt, både bra & dåliga saker. Du finns liksom alltid där, även när vi inte umgås 24/7.. Du är guld värd & jag tror du vet vem du är.
Livet annars, suger! GE MIG ETT JOBB, innan jag snor ett eller något! Baaaaaaaaaah

1 kommentar:

  1. haha läskigt :P

    Och du jag vill te Liseberg, men jag vill gärna veta att jag har pengar sen liksom..
    Är så himla fattig jämt.. :(

    SvaraRadera