tisdag 28 april 2009

Sthlm, sthlm, käääära sthlm...

Dåså, bussresan va ganska okej, jag & Natha däckade i varsitt säte ungefär i Kristinehamn & sov typ hela vägen fram.. Jag låg på alla möjliga vis i bussen men fick ändå träsmak i arslet, fifan vilka hårda säten! Väl framme 13.10 blev det att dra & äta, kycklingssallad som vi tog med oss till Kungsträdgården, det var så fint väder att vi var tvugna att sitta ute! Underbart gott. Under tiden ringde jag även hem till min Pärla som inte alls trodde på att vi va i sthlm, så mycket så att vi var tvugna att skicka iväg flera MMS för att bevisa skiten! hahahahahaha.. stolle.

Efter det blev det shopping , eller ja i alla fall en jävla massa provning av kläder för mig, slutade med en rosa tunika & ett svart linne, varav jag ångrade mig & lämnade tillbaka tunikan, kom på att ja behövde pengarna till annat ;D Vi 17.30 började vi dra oss emot Pendeltåget för att ta tåget ut till Jakobsberg där Cissis mamma Annika skulle hämta oss! Men såklart ska det hända något, det va en massa personer som sprang ute på spåret med en polisstyrka efter sig så vi stog fast i Sundbyberg i typ en halvtimma! Fy fan vilka idioter.
Men tillslut anlände vi hemma hos Cissi & vi typ däckade i hennes säng, hon jobbade nämligen så vi la oss & väntade.
På kvällen blev det grillning & en baginbox för oss tre brudar, hur gott som helst, sen blev det att sitta på altanen & snacka skit & dricka vidare. Efter ett tag kom även Jocke & joinade oss! Senare åkte vi ner till Jakan, där vi skulle in på MP som det var åldergräns 21 på & eftersom vi var av årsmodellerna 89 & 90 trodde ja aldrig att vi skulle lyckas men ja visa mitt leg ja & dom sa välkommen :) hahahaha.
Svinkul därinne, Cissi beställde in hela baren tror ja, vi satt i Vipen & hon beställde in TVÅ öltunnor & cider till Natha, tack tack? hahahhaha. Kvällen slutade då lite suddig, vi hamnade på ett efterkrök som inte ble så mycket efterkrök tror jag, jag däckade rätt fint i alla fall & vaknade av att Natha drog mig i tån.. Fy fan vilken äcklig känsla att vakna & inte veta vart man är eller hos vem man är. Men det var tydligen på Söderhäjderna vi befann oss.. Vi väckte Cissi som slängde på sig kläderna & vi pep iväg snabbt som attan.
Hemma stog en Annika & väntade med armarna i kors för det va ju ingen som hade berättat att vi itne skulle komma hem & när hon hade kollat in i Cissis sovrum så låg Jocke där o sussa. Hahahahahahah.

Det blev en powernap brevid honom för mig, jag höll på att dö av bakfylla.. Sen blev vi upptvingade & skulle gå till den så EXTREMT NÄRA grillen som BARA LÅG RUNT HÖRNET. Det tog typ två år att gå & jag ville bara spy :) haha, sen försökte jag få Natha att dela en pizza med mig också, men ikke ville hon det. Men hon ångrade sig rätt snabbt när vi fick in dom, dom var gigantiska! Jisses.. Det blev att vräka & även få sällskap utav Tim & Sune :) Trevligt trevligt.
Efter pizzan blev det Cissis baksida hela dagen, med stekning, skitsnack & kortpel för Mig , Natha , Cissi , Jocke , Tim & Sune.
När Tim & Sune drog styrde vi film, Hundtricket, jag & Cissi somnade fint & vaknade av att det var mat, hemmalagad pyttipanna med ägg, underbart gott ! mumsmums.
Sen blev det en promenad till Handlar'n för att köpa snacks & säga hejdå till Jocke som skulle hem till sin mami & för oss blev det tillbaka till filmmyset.
Somnade rätt fint efter det.

12.30 bussen tillbaka till Karlstad & jag ville verkligen inte hem! Låste in mig på busstoan gjorde ja med, så jag fick panik & typ vred av nageln för att komma ut!
Jag har haft svinkul dessa dagar, hoppas verkligen att vi gör om det snart ;) Fast jag har ju hört rykten om att El Stocholmo kommer till Karlstad snart? Wiiii.
Ni är välkommna. Älska spontana resor , bara draaaa.
Tack för att vi fick komma i alla fall, sjukt skön familj det där! <3
Det var väl allt tror jag vi går inte in på detaljer ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar