måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag !

Det är det idag.
Speciell för många, mindre speciell för vissa..
Många som hatar denna dag & många som älskar den!
Vissa känner sig nog väldigt ensamma, andra känner sig lyckligast i världen.
Endel är ensamma, andra har en hjärtevän.
Många tänker på någon speciell person, andra inte.
Lycklig, Olycklig.
Vad är du?




Inatt har jag sovit sjukt konstigt. För att inte börja med att när jag skulle somna, så var det något som bankade konstant i huset, här på nedervåningen! Det lät som ett plastlock, vilket jag direkt relaterade till kattluckan Micke har in till sovrummet. Men Ärtan brukar inte springa in & ut 350 gånger, sen lät det mer som att någon smällde ett plastlock upp & ner. Ingen annan vaknade ju förstås & jag hade varken orken eller lusten att springa så fort det låter. Men jag somnade väl tillslut, efter många virdningar, vändningar & ett täcke över huvudet.

Idag ska jag på möte, Arbetsförnedringen igen. Det är ett möte där AF samarbetar med Swedbank & dom ska presentera olika arbetsgivare som vill ta emot praktikanter. Sen om man "gillar" mötet eller är "intresserad" så får man komma på ett frukostmöte den 23 februari. Jag vill inte ens praktisera, så jag förstår inte varför jag måste gå på detta möte för det första. Försök motivera över mig på andra sidan, gör det (: Om det hade vart en högre ersättning när man praktiserar, pga resor & sådant man måste betala, då skulle jag kunna göra det. Så det är väl enda chansen för er att få mig att ändra uppfattning!

Så nu, drar jag till bussen!
CIAO & ha en bra alla <3 dag (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar