lördag 3 april 2010

ELMIA !

Oj, vart ska vi börja..
Klockan ringde, 07.00 - jag snoozade till 07.15 Men det kunde jag ju gjort någon timme till eftersom när vi skulle dra så gick killarna upp ! -.- TOPPEN. Så jag hann köra ner Mollie till hennes samling, jävlar vad jag körde. Sen hämtade dom upp mig & det bar av, vi åkte sist av alla! Alla korkade upp ölen & ungefär vid halv elva snåret så va nog alla hjärtligt berusade i bilen, fan va kul vi hade, allsång & kissepauser & ölkapsyler i ögat. Tummen upp för dit resan! Vi kom fram NÄST FÖRST, hahahaha.. Gasen i botten, vi körde nog ikapp cirka en timma! Sen, fick vi parkera LÄNGST bort, självklart? Jag skulle kissa, springer bort mot något som ser ut som en kulle för att sätta mig bakom den, AAAH det va världens stup.. Hade jag inte stannat hade jag nog legat på sjukan i Jönköping nu, lite trasig. Vi börjar Gå & gå & gå lite till & äntligen träffa vi Becka & Haffling, som vi egentligen skulle samåkt med! Hahaha..

Väl inne, gick vi in i EN hall, sen ville killarna ut ?! OFTA. Jag tror lille Mr.Nyström var lite föööör förfriskad! Sen tappa vi bort hälften & det blev en massa krångel innan vi bestämde oss för att gå dom där jävla kilometrarna tillbaka till bilen! Pjuuh. Vi drack lite mer öl & sen tvingade vi med oss grabbarna in igen, dom skulle sova i bilen, KUL ? nej nej nej. Det gick inte för sig.

Väl tillbaka, PJUUUH.. Gick vi in en sväng & jag började bli sådär lite halvt aggresiv över att jag inte hade ätit något på hela dagen så jag köpte mig en korvjävel FÖR 20 JÄVLA kr :O fy fan. Illa. På IKEA kostar dom 4 kr! I alla fall, nu är det suddigt. Vi virra runt som yra höns därinne, Jag & Becka tappade bort alla & skulle nu HITTA alla? oj. Vi gick från sal till sal & vi slutade i samma sal hela tiden :S HAHAHAHAH. Lyckat? Sen satte vi oss ner & väntade på att dom skulle hitta oss, min beskrivning va rätt fin "det är en.. röd bil här" HAHAHAHAHAHHAHAHA - på elmia var nog det en fin förklaring.. Sen börja jag babbla om ringar & motorcyklar, då hittade dom oss :D bra allex.

Ja, va hände sen, jag & Becka BRÅKADE! hahahahaha.. & jag hade Peppis i luren samtidigt. Jävla äckel killar det finns vet ni. Vi virra runt lite till , red på tjurar, letade upp Haffling - mötte brudarna för första gången ! Haha, Åse hade fått sin mobil snodd - ILLA.
Vi gick ner & Jimmy red tjur, hahahahaha, lyckat.
Sen va alla trötta & hungriga & det stängde om en timma, så vi började gå utåt, men det ville inte Jimmie R & Micke så vi fick vänta på dom, men tröttna, gick heeeeela vägen tillbaka (alltså motion denna dag var det inte för lite utav) & väntade där tills dom kom! Dåååå blev det MAAAAAAAAAAT ! Pizza på hög nivå, fan va gott det va. Smällde i mig hela skiten, men det är ju kanske inte så ovanligt.

Sen? Blev det att cruisa lite & dra till A6 parkeringen där vi korka upp ännu mer, jag drack Kir & hade allsång i bilen med Tim, det va riktigt TRÅNGT där ett tag. Hahahaha.. Vi åkte därifrån runt nio, Jag & Micke sittandes i takluckan - det måste vart poppis hos alla 20 polisbilar... Men det blev hemfärd då, för alla våra vänner hade dragit eller drog då.

Nu kommer vi ju till det värsta på hea dagen. Väl framme i Degerfors, på väg till Karlskoga för att lämna av Nyström & vad händer - JO PUNKTERING ! Hahaha.. Alltid ska det vara något fel på dessa jävla bilar. Men iaf, när vi ska ta upp reservdäcket, jo då står det världens fetaste baslåda på luckan, som dom TRYCKT in kvällen innan.. Så vi stog väl där i någon timma, dom kämpade med att å ut den & jag tittade mest på (: När man försökte hjälpa till fick man skäll & så hörde man att man inte kunde något så jag höll käft & satt stilla. Hyffsat stilla. Hyffsat tyst.
Sen, från ingenstans kommer det tå muppar på typ gamla militärmotorcyklar/moppar! Coola som fan, med världens fulaste hjälmar, dom åkte hem & hämtade verktyg åt oss & vi bytte däck, sen drog vi. Vilka smurfar, räddare i nöden!
Det blev hemfärd & jag somnade efter ett tag, tror bara det va Micke som höll igång där på slutet, hahahaha..

Men jag hade en kul dag, trots allt kaos & tjaffs !
Det gör vi om nästa år, med vissa justeringar ;D

Pjuuh, nu är mina fingrar trötta & jag ska styra köket för påsk-lunch!
Sen bär det av till Natha, grillning & Krogludra.
CIAO.

här får ni en bild på STUPET.

3 kommentarer:

  1. den största justeringen är att JAG ska med ;)

    SvaraRadera
  2. Snygg bild du fick på stupet :P

    SvaraRadera
  3. haha dær stod pojkvænnen min och pissa hahaha.. Jag blev lite rædd nær han stod dær, trodde han skulle trilla i haha..

    SvaraRadera