fredag 4 juni 2010

Första doppet!

07.30 ringde väckarklockan, jag vaknade utav mig själv 07.29 - ofta! Iväg till stallet, fixa iordning hästarna & packa sadelväskorna med gott gott! Vi drog iväg & det var ju en LAGOM ROLIG tur, jag bråkade lite med min hungriga lilla ponny som inte alls ville göra som jag sa den första biten - Silfrá. Men sen började jag faktiskt tycka om henne, fick till och med ner henne i vattnet! Hon har aldrig badat förut :)
Efter ett tag med babbel o vass-ätande för hästarna, så ställde vi in Silfrá i stora hagen & jag hoppade upp på Moran! Hej va det gick i vattnet jag satt i bikinitrosor & linne på hästen, hade inga planer på att bada, bara att hon skulle få simma lite.... Hur gick det? Hon to ett jätte skutt, jag hängde med som en vante, när vi landa, DÖK jag boktsavligt talat ner i vattnet, GAHAHAH kallt! Men det va inte så farligt som jag trodde faktiskt :o Även om ja fick lite brain-freeze.

I alla fall, när vi kommer upp ur badet är min ponny borta. Vi gick in i hagen & hej träd som ligger på staketet! Där hade hon lite sött klivit över & poff - stuckit!
Så jag satt där lite halvnaken utan kläder & Malin & Emma fick dra iväg på hästjakt! HAHAHA.. Jisses. Men dom hittade henne i alla fall, det va en tant som hade sett henne från fönstret & ringt Annika! - PJUUH ! Malin fixade tillbaka henne till stallet, hon hade tydligen sprungit långt!
Så Emma kom tillbaka & vi satte oss och fikade på allt det mumsiga som Malin hade bakat :) hahahaha..
Sen blev jag hämtad med bil & Emma fick rida hem.

När ja kom hem var det ingen hemma, så ja fick lägga mig & sola på baksidan tills mamma kom hem.. Somnade! I solen, skööönt. Tog en dusch & åt mat, sen drog jag till Linda & vi drog & metade! HAHA. Hon fick två firrar, jag inga.. Det va nog tur.. Varje fisk hon fick slängde ja tillbaka i vattnet. Djurväns Allex!

Sen blev det hem, maaaat för mig & nu bär det nog av snart igen :)
Så nu ska jag plinga Linda!
CIAO

Här har vi mig strax innan DOPPET !

Här har vi Rymlingen Rymlingen Silfr´r

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar