onsdag 23 juni 2010

Liseberg



HAHA, vilken dag! Klockan nio for vi ifrån Karlstad - stannade i Mellerud & käkade frulle. Åkte vidare, framme vid Liseberg vid ett typ? Minns inte, men skitsamma, köade lite - gick hyffsat fort eftersom ja kila mig emellan dm flesta. Handla åkband & sen bar det av, vi åkte en Karusell & efter det FloomRide - sen va min dag förstörd! HAHAHA, nej men vi satt fem pers i den där lilla båten & OJ OJ OJ vad vi tog in vatten. I den första lilla backen såg jag bara en stor VÅG komma in & vi var dyngsura. Hur tror ni det blev i den stora backen? :O HAHAHA.. Jisses. Fanns inte en torr fläck på mig & Mollie som självklart satt längst fram. Resten var också rejält blöta! Tur att ja inte hade plattat håret, då hade jag blivit galen. & det värsta utav all, MINA BYXOR SPRACK, ja fastnade o typ trillade till åt sidan - KNAAAK. Bra där! Som tur är syndes de inte! vad hade jag gjort då?

Dagen rullade på & vi åkte precis alla karuseller utom barnkarusellerna då förstås. Det blev kebabtallrik som lunch & sen bar det av emot HOTELL GASTEN. My god, sist jag var där inne sprang ja in i en vägg & fick en spricka i näsbenet pga att det va ett spöka som tog i mig. Men det gick väll hyffsat bra, jag höll så krampaktigt i Josefin att hon va jätte fin på axlarna när vi kom ut & skrek lite halvt fula ord åt spökena när dom envisades med att va uppe i ansiktet på mig men ändå! HAHA. Hjälp..

Vi åkte Colorado as många gånger, för det va ingen kö där, men tillslut tröttna ja o Mollie på att vara blöta så vi köpte EN poncho & tryckte ner oss i, HAHAHA. fint!
Det fanns en ny karusell, typ en stor släng-gunga, minns inte vad den hette - MEN det va fan det äckligaste jag vart med om i karusellväg. Man satt typ inte fast o svingades hööögt över hela Göteborg - FYFAN! Den va inte speciellt rolig men jag med min höjdrädsla fick panik.

Dagen rullade på & POFF så var klockan nio & karusellerna stängde! Vi köpte på oss en massa gott gott & begav oss till bilen. Hemresan var lite rolig faktiskt, vi körde fel & GPS;en va fucked up, så det blev en del skratt & några varv i rondellerna! HAHA.

Nu orkar jag inte skriva mer
Kul dag i alla fall, det blir snart igen!

1 kommentar:

  1. fan va kul de va :D Läs min blogg nu, du lär tacka gudarna efter uppswinget!

    SvaraRadera