måndag 6 september 2010

What to do, what to do?

Nu har jag kollat klart på Paradise, fy fan. Äckel-Peter vann med Cecilie, som hade vart på hotellet bara några veckor.. Buuuu! Men jag hejade inte på Tammie eller Kasper ehller så att. Dåligt.

Nu sitter jag här & ser alla nollningar & folk som skriver att dom är i skolan. Funderar starkt på att läsa upp det där jävla Samhälls betyget & börja plugga. Det kostar 500 kr, att plugga upp det. Så ska jag göra det när jag kommer hem i November? Plugga upp det, jobba ihop lite pengar & sen börja plugga nästa år? Eller bara satsa på arbete? Jag tror att det kan vara kul att plugga, inte bara lärorikt och utbildande. (ganska tråkigt i mina ögon annars..) Man får ju massor utav nya vänner & har nog jävligt kul på vägen! Universitet är nog grymt mycket roligare än typ gymnasium. Där tjatar bara lärarna om att man inte blir något om man inte lägger ner sig. Det kan man väl visst bli? Nu förtiden är det inte lätt att få jobb, allt handlar nästan alltid om KONTAKTER. Har du en kontakt, har du en fot in, dirrekt. Jag har kontakter i ett yrke som jag INTE vill ha :/

Jag jobbar ju faktiskt lite, med hundvaktningen. Det är inte många som ser det som ett jobb, men jag trivs med det. Jag får motion, sällskap & lite extra slantar då & då! Det är inte så ansträngande, man behöver inte stressa.. Man kan göra i stort sett allt, det är ju bara att dom hänger med.

Men men , vi får tänka vidare på den, ska inte tråka sönder er med mina snurrande tankar just nu! Har såååå himla många på lager, men niet.
Nu blir det Eclipse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar