måndag 17 januari 2011

Akutfall?

Ja men va bra, här ställer jag klockan på nio, för att fint gå upp & ringa vårdcentralen. När jag ringer det rätta numret, så går det tre toner, sen börjar det tjuta i telefon, ungefär som en fax! När jag fick nog utav det, ringde jag läkare där nere istället, men då kom jag till vårdcentralsväxeln? Ni måste ju vara höga på något!
Men i alla fall, hur mycket jag än ringer så säger dom att telefonkön är full & att jg får ringa senare. Hallå? Eran telefontid är slut om tio minuter? BAAAAH.

Så jag ringde till sjukrådgivningen, där dom svarar direkt, men hon berättade ju en massa saker & sa såklart att jag var tvungen att gå ner till vårdcentralen så jag skulle nu ringa & boka en tid. Jaja! Men ikke, nu måste jag vänta tills klockan är 13.00 för nästa telefontid. JAG FÅR KRUPP!

Även att om jag hade feber, eller fick feberfrossa, skulle jag ringa 112. KUL! För en liten hårsäcksinflammation, varför ska allt hända mig. Det kunde tydligen ha blivit värre än bara bölden & det var ju inte bra. Jag vill inte ringa 112.

Snälla, bara fösvinn.

Det är även rätt roligt att jag helt SERIÖST går omkring som Ozzy Osbourne. Min nacke är totalstel & mycket värre än igår, jag kan lyfta huvudet, vilket är tummen upp, men nu kan jag bara gå i en ställning (ozzy) & inte vrida på huvudet snabbare än en sengångare :) SHIHOOOOOOO, livet leker.......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar