måndag 17 januari 2011

I wish

Det finns så mycket jag skulle vilja göra. Platser jag vill åka till. Saker jag vill uppleva. Ord jag vill höra. Känslor jag vill känna. Tankar jag vill göra till verklighet. Djupt? I do have feelings, speciellt fysiskt, min nacke trillar av mig snart tror jag.

Ingen tar mig seriöst ändå, helt seriöst!
Säger jag något om vad jag skulle vilja skrattar folk bort det & säger "yeah right" typ. Eller så bryr dom sig inte, om dom ens lyssnar? Varför har människor så svårt att lyssna? Det finns ingen som lyssnar. Folk frågar vad mina mål & drömmar är, jag svarar inte. Pratar inte om sådana saker med en tegelvägg utan öron som egentligen bara vill att jag ska flytta hemifrån, få mig att betala hyra för att jag bor hemma eller helt enkelt bara säger "ja men man kan inte alltid få som man vill." Man kan alltid få som man vill, om man vill det riktigt mycket.
Detta är inget deppsnack, im fine. Men jag är bara trött.. På att ingen lyssnar. Nu snackar jag inte bara om mig själv, jag lovar att det finns tusen andra som bara vill ha någon att prata med. En bästa vän?

Jag är inte en 100 % oseriös person, men den oseriösa sidan tar över det mesta. & det är för att jag vill ha kul, jag måste få skratta, må bra! Alla mina djupa filmer jag sitter & maler igenom får mig att tänka på så mycket onödiga DJUPA saker..

Usch, nu burrar jag ner mig i täcket & försöker somna innan jag hör mer konstiga saker ifrån övervåningen. Det var säkert Micke som var uppe nyss för jag hörde steg denna gång men.. Lås kattluckan en natt Mikael Johansson! Bara för att testa om det blir tyst? Imorse hörde jag dock en jätteduns i rummet ovanför.. Tänkte "vad välte katten nu" & somnade om. När jag gick upp för att kolla läget, hade inget vält, trillat eller ens rört sig såg det ut som. Alltså, det var en jätteduns, inte katten som typ hoppa ner från sängen, jag tvärvaknade! Men men, rädd är jag inte, jag vill mest veta, blir as nyfiken!

Ja nu babblar jag på igen? Jag borde skriva en bok om mitt liv, seriöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar